سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۱۱:۱۵

با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:
مطالعات 3 میدان نفتی مشترک به 4 دانشگاه و مرکزعلمی واگذار شد
باشگاه خبری فراساحل: قرارداد واگذاری مطالعات فناورانه 3 میدان نفتی با حضور معاون وزیر نفت و روسای 4 دانشگاه و مرکز علمی به امضا رسید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، در این مراسم که در ساختمان اصلی وزارت نفت برگزار شد، قرارداد واگذاری مطالعات فناورانه 3 میدان نفتی با حضور معاون وزیر نفت و روسای 4 دانشگاه و مرکز علمی به امضا رسید. رکن الدین جوادی؛ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این مراسم، با تاکید بر اهمیت مطالعات و پژوهش‌های فناورانه در صنعت نفت  گفت: امروز، روز مهمی در تاریخ صنعت نفت و سرآغاز ارتباط بنیادین میان نفت و دانشگاه است که با دهه فجر مصادف شده است، دورانی که تبلور آرزوهای تک تک مردم برای رسیدن به استقلال و ایجاد خودباوری در فکر و عمل است که با به امضا رسیدن این قراردادها اکنون به تحقق رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ضرورت ایجاد تعاملی سازنده میان صنعت نفت و دانشگاه افزود: با به کارگیری دانشگاه‌ها که محل رشد اندیشه‌هاست این فرصت در سطح ملی فراهم آمده است تا با 9 دانشگاه مهم کشور تعاملی بنیادین آغاز شود و مشاوره‌ای مستمر در راستای توسعه فناوری برای افزایش ضریب بازیافت در مخازن صورت پذیرد. جوادی یادآور شد: صنعت نفت در حقیقت با این اقدام فرصتی را به وجود آورد تا تلاطم‌های سیاسی و اقتصادی کمترین آثار را بر مردم و کشور داشته باشد و با درایت، اندیشه و توانمندی ایرانی به جایی برسیم که گره‌ها به دست ایرانی باز شود و با کمترین آسیب، بیشترین اعتماد به نفس را داشته باشیم. وی افزود: امیدواریم این حرکت فرصتی برای صادرات دانش فنی، تکنولوژی و نیروی انسانی شایسته باشد و بتواند بازار کار بیرون را در راستای پیام‌رسانی انقلاب عهده‌دار شود. محمدعلی عمادی، مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز با بیان این که واگذاری میادین به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای نخستین‌بار در تاریخ بیش از یک صد ساله نفتی کشور صورت گرفته است، گفت: با عقد این قردادها کلیه امور تحقیقات و فناوری هر یک از میادین نفتی به یک دانشگاه واگذار می‌شود.

وی گفت: در قراردادهای تنظیم شده شرکت ملی نفت ایران، کارفرما و شرکت تابعه ذیربط آن، مجری بوده و با تشکیل کمیته‌های مختلف براساس پروپوزال‌های مصوب فعالیت‌های اجرایی مطالعاتی لازم صورت پذیرفته و متناسب با آن پرداخت‌های لازم انجام می‌شود. عمادی افزود: انتظار شرکت ملی نفت ایران این است که هر دو طرف از فرصت به دست آمده حسن استفاده را کرده و با تعریف پروژه‌های فناورانه که منافع آن برای کشور و ازدیاد برداشت از مخازن خواهد بود، باعث توسعه فناوری در نفت شوند. همچنین انتظار می‌رود که دانشگاه‌ها با یافتن شریک خارجی مناسب، زمینه انتقال فناوری در حوزه بالادستی را به نحو شایسته‌ای فراهم کنند. در این مراسم 3 میدان نفتی برای واگذاری کلیه امور فناورانه و تحقیقاتی به 4 دانشگاه تحویل داده شد. میدان آزادگان به دانشگاه تهران و انتستیتو نفت دانشکده فنی تهران، میدان دارخوین به شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان، و میدان سروش به دانشگاه سهند واگذار شد.


  کد خبر : 503
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :